Thursday, March 01, 2007

interview n seminar


biasanya hari2 duk kat rumah..minggu ni bz skit..
ada interview pastu terus pegi seminar 4 hari..

Masa interview baru ni. calon yang datang sama aritu x ramai, tapi sayalah yang paling senior (2 thn je).. rasanya cam sama level je sbb saya pun dah setahun x bekerja.. tapi yang terkilan sangat, saya rasa btol2 x puas hati dengan diri saya sendiri sebab:
-dah x confident cam dulu.. my confidence level dah turun jadi 60% je berbanding masa kerja dulu.. so bila kena tanya oleh 4 orang encik dan seorang puan rasa nervous sgt.. padahal sume benda yg ditanya tu simple je..
-x study pasal pengetahuan am.. bila ditanya RMK9.. terkedu dibuatnya.. tapi dari senyap je baik cakapla pape yang patut.. dengan kata lain.. bantai sajelah..
kalo ada rezki adala... kalo xde cuba tempat lain plak..

Mengenai seminar yang saya hadiri tu, sebnarnya ia adalah khusus untuk kontraktor (kelas F).. tapi saya masuk jugak untuk tambah pengetahuan dan warm up balik yang dah berkarat ni.. dengan seminar ni saya bina ramai kenalan di kalangan yang lebih senior (pakcik makcik).. kalo ada seminar lain lagi lepas ni saya akan cuba hadiri.. :)

3 comments:

Purpleheart said...

Selamat menghadiri seminar, seronok kalau dapat pergi seminar. Dapat berkenalan dengan orang baru dan pengetahuan baru.

ennyripoff said...

ha tu laa.....ni mesti asyik main blog jer sampai terlupa nak baca surat khabar...hehe enny kata kat orang samal ka kita...good luck for the search for jobs...apa kata ju upload resume ju dalam intenet jer...jobstreet ker...let the jobs find you...

mamabear said...

enny hafira: dah upload dah..kat jobstreet, jobsdb, spa.gov dan beberapa lg.. memang ada yang panggil.. masalahnya sume kat kl n s'gor.. :( paper pun baca jugak.. yang mana kat mlake je la try..