Friday, February 02, 2007

carik keje...

minggu ni bz skit... maklumla tgh cari keje... dlm internet ..dah try govment, pastu private sector.. dkat 10 bgnan dah pjat amik brg.. antar resume.. keje yg x relevan pun cuba jugak.. manala tau kan..isnin depan smbung lagi..
masa pegi bangunan seri negeri (pejabat rasmi Ali Rustam), jumpa seorang encik ni (kategori pakcik).. dressingnya cam dato2 gitu (pakai jaket ngan songkok)...masa tu org tgh sibuk nak sign buku pelawat.. dia tanya itu ini..ok la.. .. siap nak ajak kita buat projek construction..jadi partner dia.. kononnya sbb saya ni layak.. biar btol org tua ni.. kenal pun tidak.. katanya dia baik ngan ali rustam.. senang nk dpt projek... x payah susah2 kotor2 turun site... dia ada duit..org lain yg buat keje utk dia..dia mintak kad.. bgla kad tpt keje lama... bila mintak kad dia katanya dah abis.. papelah.. tgh2 dia duk bercerita itu ini...aku dah garu kpala.. bila nk abis ni.. last2 aku amik handphone dlm handbag.. pasang ringtone (kononnya ada call in).."ye2 kejap2..k saya datang skang"..."k la encik err dato.. suami saya dah tunggu dlm keta dia nak pg tempat lain plak ni"..pastu apa lagi blah la.. bila ceta kat husband.. dia kata "jgn pcaya org camtu... mana ada org tak kenal nak ajak buat bisnes.. gatal agaknya!" tapi kalo dia nak btol2 nak bagi keje kat kita .. apa salahnya.. ntahla.. boleh pcaya ke tidak org camni? rasa2 nye.. 50% je kot...

No comments: